tisdag 22 februari 2011

Tjugoförsta februari

Planen för idag var ett löppass och ett styrkepass. Gav styrkan ett försök, men kände direkt att mage och ben inte återhämtat sig från det senaste passet än, och det är jobbigt nog utan träningsvärk. Så det blev lite styrkevila.

Löppasset gick bättre. Sprang mest på snöiga stigar i skogen och går fortfarande en del, därav den dåliga tiden. Löpningen på bra vägar går dock betydligt bättre vill jag lova. Helt okej pass, bra i lungorna men lite trötta ben. Totalt blev det 3.75 km på 33 minuter som bestod av intervaller gång-löpning enligt:

5 min gång
1 min löpning
2 min gång
9 min löpning
3 min gång
8 min löpning
6 min gång




Men det allra bästa av allt är att det är så sagolikt vackert ute nu! Och snö som knastrar under skorna är inte fy skam det heller!

Bild: Le Runner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar