söndag 6 mars 2011

Kretsloppet 2011


Som jag tidigare nämnt så är årets stora mål 1 mil på Kretsloppet 2011. Kretsloppet är en tävling i Borås med miljöfokus (sånt gillar vi!) som bara växer och växer för varje år. Förra året så sprang jag 5 km på en urusel tid (37.27, men jag sprang hela loppet i alla fall! Och det var faktiskt det som var målet), och i år vill jag springa en mil. Milen är liksom själva definitionen av löpträning (eventuellt för att det är så långt Haruki Murakami springer varje dag), och har länge varit mitt stora mål. I år känns det faktiskt rimligt, och det ska bli så roligt!

Men det bästa av allt upptäckte jag idag! Inför Kretsloppet kommer det att vara träffar ungefär varannan vecka, som består av en föreläsningsdel och en träningsdel. Perfekt för nybörjarlöpare som mig med andra ord! Så snart det bara går ska jag anmälla mig, och sedan blir det till att gå på träffar!

Bild: Klicka på bilden för länk till bildkälla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar