söndag 6 mars 2011

Vecka Nio

Vecka nio blev lite speciell. Förra helgen började flera tecken på överträning att dyka upp, såsom utmattning, plötsliga knäsmärtor och träningvärk som började bli kronisk. Därför sköts 20:an upp en hel vecka, och jag gav mig själv träningsförbud. Det blev en fruktansvärt tråkig vecka, men samtidigt är jag väldigt glad att jag känner så, det betyder ju att jag tycker det är väldigt roligt att springa!

Eftersom jag kör ett löpprogram som stegras granska kraftigt så har jag också bestämt mig för att skjuta upp styrketräningsprogrammet några veckor. Det var riktigt bra, men tog samtidigt något oerhört på benmusklerna. Vi får ta det till sommaren istället, när benen blivit lite starkare och börjat återhämta sig snabbare. Fram till vårruset tänkte jag därför bara köra löpning och simning ett par gånger i veckan, och vara noggrann med vilan. Dessutom ska hästen äntligen få skor, så planen blir att börja med lite ridturer igen också. Ett superbra sätt att komma ut i skogen och hitta nya vägar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar