måndag 7 mars 2011

Kvällspass

Egentligen skulle jag ju simmat idag. Men jag var så galet sugen på att springa, så jag ändrade lite i schemat. Det blev veckans första tur, 5x1x2x10x2x9xhem, totalt 35 minuter och 4.71 km. Dock går jag fortfarande rätt mycket, men räknade ut att löpsträckorna gick i ungefär 6 min/km, och det utan större ansträngning. Målet är att komma ner i ett snitt på 5 min/km under sommaren.

Kände också att det är dags att börja jobba lite på hållningen under löpningen. Sträcka mer på överkroppen för att få plats med mer luft i lungorna och jobba på att orka hålla en bra löpteknik längre sträckor. Tänkte försöka be någon filma mig när jag springer någon dag, så jag kan se hur det ser ut.

Är det förresten bara jag, eller kryllar det helt plötsligt av löpare överallt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar